mandag 20. mars 2017

Babynest

Det er så kjekt med et såkalt babynest, eller babyrede. Da kan de ligge i sofaen, og sove eller pludre uten at man er redd for at de skal falle ned (før de begynner å rulle selv, selvfølgelig). Babyer føler seg trygge når det er trangt og lunt og faller veldig til ro. Det finnes mange versjoner, og de er vanligvis veldig dyre. Ikke så vanskelig å sy, og hva er vel koseligere enn en hjemmelaget. 

Denne er til mitt kjøre barnebarn, og det morsomme er at det gule stoffet kjøpte jeg til min sønn, pappaen, for å lage gardiner, men så ble det altså et lite rede til Isabell. 
Eller som broren min sa: "frøkna har fått sin første ribb" (en type gummibåt) ;-) 

I oppskriften er det laget en åpning for å ha en liten madrass inni, slik at den kan tas ut og vaskes. Jeg syns det var praktisk med en madrass oppå også, så er det lettere å holde selvet redet rent, hvis uhellet er ute. 

Jeg vet de har mønster på Stoff&Stil, men jeg har funnet en god, norsk beskrivelse på YouTube. Jeg har også laget kantene litt høyere. 



Ingen kommentarer: