lørdag 15. juli 2017

Smekker til Robin

Min søte nieses yngste sønn har rukket å bli 1 år, og da ble det å sette seg foran symaskinen og sy smekker. Jeg er ikke så avansert på "plagg", og i år ble det en praktisk gave. Mest til glede for foreldrene kanskje, men så er jo pakkebåndet det mest spennende når man er ett år. 

Denne smekken er "til å kle på" og var veldig enkel å sy. Dobbelt med stoff, så her kan det absorbere mye søl. 



Mønster og stoff fra Stoff&Stil. 

De mindre smekkene er fine når tennene kommer og det sikles som verst. Mønster fra Stoff&Stil. Dette mønsteret var vanskelig syns jeg. Den ene delen er større enn den andre, for å få en rynkeeffekt, men det fikk jeg ikke pent, så jeg klippet to like deler, sydde rette mot rette, klippet til etterpå, vrengte (husk å la det være igjen en åpning så du får vrengt), sydde vrengehullet igjen for hånd, strøk og da ble det fint. Trykknapper fra Prym, kjøpt på samme sted som mønsteret. 



Ingen kommentarer: