fredag 27. november 2015

Papirstjerne

Jeg elsker papir! Så lenge jeg kan huske, og før det også har jeg brettet, klippet og tegnet på papir. Det begynte med spå, og vifter av after eight papir som ble vinger til små papirfugler. Jo mindre, jo bedre. Mamma hadde en bok fra Bo Bedre når jeg var liten, og der så jeg denne stjernen første gang. 

Nå finnes det ferdige pakker med papirstrimler både hos bokhandelen og Panduro. Du kan like gjerne klippe strimler selv, men vær nøyaktig, så bredden blir like bred hele veien. 

Mine strimler er vanlig kopipapir, 1,5 cm X 41 cm. Ikke dytt for hard, da bretter strimlene seg og det blir vanskelig å få "flettet". Klipp av litt av strimmelhjørnene, så går det lettere. Tålmodighet er stikkordet. 

Jeg har funnet en nettside med en god beskrivelse. 
Se her: http://thegentlejournal.com/2015/11/23/paper-star/


2 kommentarer:

anitra sa...

Lager du slike til juletreet? ;) I allefall fine. :-)
Klem

Alison sa...

Nei, ikke til juletreet denne gang. Tenkte å henge i vinduet i den ene stuen. Det blir som snøfnugg ;-)